About

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Saturday, October 5, 2013

hakikat..


American yang maju dari segi perubatan pon kalut duk tekankan health insurance apa ntah lagi kita di Malaysia..yup hakikatnya kita semua sayang kereta dari sayang family dan diri kita sendiri. Maybe in America insurance tu bayar tak ada simpanan pon..kita yang ada simpanan pon masih tak mau menyimpan..at least we have options my dear darling..

Met a prospect..gaji tak tinggi mana pon..tapi ada insurance untuk diri dan anak..dia cakap memang saya belajar tak tinggi..jadi saya kurang duit. Kalau sakit hospital kerajaan lambat. Bini saya macam nak mati dah asma kena tunggu lama jugak. Kadang-kadang pergi jugak hospital swasta sebab tak berani nak tunggu lama hospital kerajaan kena bayar duit sendiri. Isteri saya asma yang teruk jadi company insurance semua tak mau ambik dah. saya tanya dia bagusnya dah ada insurance. Dia jawab orang susah la nak kena ada insurance. Sakit sapa nak bayaq? Orang bnyk duit takpa la..ni sekadar perkongsian sahaja..jgn terasa ok..sebabnya setiap orang ada pendirian sendiri...sekarang nak signed untuk second baby insyaallah. 

Anda

No comments: