About

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Friday, April 5, 2013

macam mana nak tau polisi bagus ker tak?

Okeyh, so i dah servis puluh-puluh polisi..belum ratus lagi sebab masih ramai yang belum ada takaful.. setiap kali servis mesti i tanya berapa yang dia simpan. From there dah tau berapa sum covered dia. Hebat tak??hahah not to brag but Alhamdulillah, I am very fast learner..

Kalau takut nak panggil ejen lain datang cek, u can check urself ok. Ada orang takut ejen, faham..no worries. Sebab tu wujud blog ni. Hihi

First, kira berapa u buat caruman every month. Contoh rm150x12 bulan so setahun carum rm1800. Darab pulak 20 tahun, so u carum sebanyak rm36k. Please make sure sum covered (nyawa), hilang upaya dan penyakit kritikal kena lebih dari nilai caruman. Kenapa??

Kalau kurang, baik simpan sendiri.. make sense? No?

Sebab simpanan dalam takaful tak akan sampai dengan jumlah caruman kecuali pada anak-anak umur sebulan hingga 7 tahun macam tu. Kalau pada kita yang tua ni, nilai simpanan akan makin kurang.

Why I choose great eastern takaful?? Medical card value tinggi. Paling murah punya medical card pon rm90k setahun. Kedua, return money tinggi. Yang ketiga sum covered dan perlindungan tinggi.

Anda bagai mana?? Dah semak polisi??

Qyla
Great eastern takaful

P/s;esok kami ada buka booth di kem lapangan terbang sungai petani. Boleh datang beramai-ramai untuk maklumat lanjut!!

Published with Blogger-droid v2.0.10

2 comments:

Ainul Mustafa said...

saya ambil takaful prudential bsn.ada saving, education & medical. RM150 je sebulan.kalau masuk hospital dpt elaun RM400 sehari :)

Unknown said...

hai ainul- bagus ada takaful. Yang penitng keep checking berapa medical tahunan yang di cover ok? and pampasan cukup atau tidak dengan komitmen. and yang paling penting ejen kena bagus. :)