About

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, July 10, 2012

Tak wajib pun pakai tudung

Yang wajib ialah tutup aurat..pakai lah apa pun yang penting tutup aurat :).. I read it somewhere Ustaz apa entah letak..kalau pikir lojik, betul jugak kan?? :) ada jer pakai kain batik tutup kepala dan rambut..tu bukan tudung..

By the way, just a piece of my mind lah kan..nowadays tudung banyak sangat style..ikut trend, ikut fesyen..cantik and unik...and now Hijabista pun ada..but what make me sad is, some people yang dah elok-elok bertutup auratnya sanggup buka aurat sebab nak ikut fesyen..especially turban style tu..saya sungguh lah tidak berkenan.. :( tu saya, anda saya tidak tahu yer..

And for me, the Hijabista yang i betul-betul adore is Aishah Amin..not a big fan, tapi saya respect cara beliau berfesyen..even artis pun yang dah berhijrah, kadang-kadang lebih kepada fesyen dari tujuan asal nak menutup aurat.. 

Oh well, I am so not a fashion person..hihihi 

Wahai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: "Hendaklah mereka melabuhkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka". Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal,maka mereka tidak akan diganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.
[33:59] 
Saya pun masih melengkapi apa yang kurang pada diri :)

meh baca sini untuk renungan kita bersama 


2 comments:

norinaomar said...

samalah kita Q...eiii tak rimas ke pakai tudung yang berkaler cacamarba, rambu ramba, lilit tali itu ini..(e.g dalam Safiyya kat TV9 tu)

saya pun sedang pelan2 baiki diri,sedang cuba tutup aurat dengan sempurna, keluar rumah mesti lengan panjang, pakai tudung depan abg ipar..alhamdulillah lepas kawen saya pelan2 ubah.

Unknown said...

Noi-hahaha tu lah, yg simple ok lah even kaler terang.kalau byk layer sgt rimas jugak tengok..

aah, kena buat kan..dah wajib...jangan rebel!!ihihih