About

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, July 26, 2012

Mis-communication

8 tahun bersama tak menjanjikan komunikasi yang sempurna...

(kata ganti nama diri yang digunakan adalah pelsu semata-mata :p)

Cuci toilet

En.Suami: Nanti tolong cuci toilet ok, I dah kemas rumah semua and masak :)
Me: Ok! 

jalan pergi toilet in master bedroom 

Me: bersih lagi ni..baru jer cuci. takper lah, cuci jer sian en.suami dah kemas rumah semua (monolog dalaman)

Malam

En.suami: dah cuci dah toilet?
Me: dah! tapi bersih jer lagi..
En.suami: you cuci toilet mana???
Me: toilet bilik kita la..
En.suami : la, toilet bilik kita memang bersih..nak cuci buat apa?tu cuci toilet lagi satu!!
me: ......


Minyak

Me tengah sibuk masak kat dapur. Banyak stok bahan mentah dah nak habis

En.suami :esok pakai kereta tak? (kat meja makan)
Me: pakai macam biasa nak pergi lab.

Me nak goreng lauk

En.suami : minyak banyak lagi tak?
Me: pikir-pikir balik berapa level minyak keta yg tinggal. Ada dalam 3/4 lagi dengan yakinnya.
En.suami :..............................
Me: Sat, tanya minyak apa ni?minyak masak ker minyak keta
En. Suami: minyak masak
Me:......................


tak paham takper..hahahah :p

malu jer :p














4 comments:

norinaomar said...

Minyak tanah???

Cik Tqah said...

hhoho.. mmg miscomm la ni.. so kene belaja bertanye.. kannn

nuha hayati said...

Ahahaha..nuha phm. Teruk gk miss.com ni. Tp klakar ;b

cha said...

haha kdg2 selalu gak cmni u :p. pastu ckp lain dgr lain tu biasa haha