About

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Monday, April 25, 2011

Jangan marah saya, saya hanya muhasabah diri~~~T-T : Pelamin satu kerusi 2 kerusi

OK..entri kali ni sebenarnya lama dah nak buat dari bulan March lagi..
tapi takut..takut ada yang sentap..huhu
mintak ampun siap-siap pada semua ok..
tidak ditujukan kepada siapa-siapa tapi hanyalah muhasabah diri..
kita manusia tak lari dari terlepas pandang benda-benda remeh ni..
hampir terjadi pada saya tapi mommy beri teguran...

nak tulis pasal satu kerusi dua kerusi punya pelamin..
especially untuk tunang dan akad nikah..

selalu kalau kita perasan, kadang-kadang bila kita buat mini pelamin untuk tunang khususnya, mesti ada satu jer tempat duduk, khas untuk anak dara yang nak dipinang kan?yerlah, hari kita, nak lah duduk cantik-cantik bagi semua tengok..hihi tapi kita lupa lagi satu perkara, Bakal ibu mertua..
kita fikir tak dia nak sarungkan cincin kita macam mana??

err...ok..boleh saya teruskan lagi tak??
orang dulu-dulu bertunang dalam bilik...ada katil..jadi bakal ibu mertua dan anak dara duduk atas katil sama-sama kemudian ibu mertua sarung cincin...nampak suwit kan..duduk sama rendah, berdiri sama tinggi..
tapi zaman sekarang er...korang phm tak??huhu
seolah-olah macam mana nak cakap yer, kita duk kat atas kerusi orang tua pulak kena bersimpuh sarung cincin..ok..takat ni je kot..huhu 

ermm...skit lagi lah...
yang membuat saya terpanggil sangat untuk buat entri ni bila tengok ada satu majlis nikah, isteri duk atas pelamin, suami bersimpuh sarung cincin..erk...apakah?
tinggi plak tu isterinya punya pelamin...
bagi saya itu bukan romantik, tapi macam........adat omputih plak..huhu
kita melayu kan?

setiap orang ada pendapat masing-masing dan untuk renungan kita bersama..
saya minta maaf sangat-sangat kalau ada yang terasa..
serius saya tak tujukan kepada siapa-siapa..
saya ada adik-aik perempuan untuk saya ingatkan nanti..
panjang umur, anak-anak saya pulak nanti dipinang orang..cewah...

till then..

nota kaki: sebarang komen sangat dialukan...tapi kalau banyak sangat komen negatif, saya akan delete entri ini untuk kesejahteraan bersama..jangan benci saya k..huhu


13 comments:

tqahmisdar said...

tak salah pu ape U tulis tu.. memang betul.. dulu mase I tunang pun, I buat kerusi 2 tempat duduk, untuk bakal Mak Mertua.. sebab nampak tak manis dia duduk bawah..mcm tak hormat die pulak kan.. =)

lovelyadibah said...

hoho~..nicely spoken:)still dba rasa atas diri sendiri:)

Q said...

Tqahmisdar~tu lah, kita yang beringat baguslah..yang terlepas pandang tu bukan salah diorang jugak kan...tq dear..:)

lovelyadibah~alaaaa diba, sorry ler...huhu T_T :)

mRs mysarah said...

setuju sangat2! bukan nak cakap, tapi ramai yang buat macam tu. tukang buat pelamin pown satu, nape tak bagitau dekat bakal pengantin kan? *tak pasal2 tukang buat pelamin kena :D*

~ NANA ~ said...

takpe...mane yg baik tu kite amek la...if kita rase x betol, kita ikot je la cara yg kita nak...x salah pon ape yg u tulis ni :)

Q said...

Mrs mysarah~ tau takper..tukang pelamin memang!!!hahah

Nana~thanks nana!!:)

lovelyadibah said...

awat nk sori nie??HAHA..dba rasa suma ada pendapat sendiri:)dba pun rasa salah tukang wt pelamin..HAHA

LisaLisut said...

haha i dlu duk ats katil sama bakal mak mentua.awww!

anies muy hermosa said...

anies dok bersimpuh atas bantal...
but btol jgk ckp diba...
not nice bwt mcm 2...
tq coz buka mata anies yg tertutup nie...

The Crows said...

betul tu... LC setuju..!
Masa LC tunang aritu ade jugak yg suggest buat atas kerusi.. trend katanya..
tapi bila dipikir balik, camne bakal MIL nak sarung cincin.. takkan nak sujud kat kita plak kan.. oh no no no..
Basically LC cadang wat cam dolu2 je.. Sweet & nampak sopan gitu... :)

~ mizzAmy ~ said...

betul tu dear. macam kureng sesuai tau if perempuan duduk sorang2 while si bakal ibu mertua pula melutut sarungkan cincin. sepatutnya duduk sebelah2 lah baru nampak manis.

bahIRAh said...

setuju sgt dgn entry ni! setuju juga dgn komen ~mizzAmy

kite kene respect org yg lebih tua.. tu je.

Q said...

BAhirah~memang betul pon...tu lah buat entri pembuka mata..huhuh