About

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Friday, June 21, 2013

Term (tempoh masa) dalam takaful and insurans

So ramai yang dah start nak survey takaful untuk baby. Alhamdulillah. But ada a few things yang harus diconsider sebelum sign up ok??

First, terms. Terms ni adalah tempoh masa polisi tu valid. Kalau medical card, biasanya terms dari baby sampai umur 80 tahun. ada rider yg smpi 99 thn. Ni Great Eastern pnya la. Ada satu lagi pendidikan. Untuk pendidikan biasanya terms hanya 25 tahun jer. Maksudnya, sampai umur 25 thn jer polisi tu valid.

Ada jugak yang campur medical card and pendidikan. Yang ni hanya 25 thn jer. Yang ni rugi skit la. Why rugi? Sebabnya, kalau campur medical card dengan pendidikan punya plan, terms akan jadi 25 thn sahaja, and next bila umur 26 thn kena amik polisi baru which waiting period akan start all over agaaaaiiiin!!!rugi waiting period tu ha...paham tak??hhihihi But ada jugak medical card from certain company kalau amik untuk anak dia buat takat 25 tahun ja. Cek balik yer.

Kalau ada bajet lebih, amik asing pendidikan and medical. Kalau tak, which one is priority for u la. Kalau tak kisah waiting period u can subscribe yg ada both :)

harap info ni berguna!!

qyla86@gmail.com
019-4756901 msg/whatsapp
GREAT EASTERN TAKAFUL

2 comments:

LisaLisut said...

babe what if bajet skit,ssh jgk nk ambik asing2. so kene sacrifice slh satu? hurmm

DYatie ABakar said...

Eh. Kompius sudah mak Arissa ni ha. Hahahaha. Polisi x bawa lagi sbb tu tak ada angin kus2 nak review. Hahaha.