About

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, February 26, 2013

Takaful dan wanita

Salam bertemu kembali.. ewah macam ler glemers..hahaha

So kali ni isu takaful dan wanita..

'Takperlah kak, husband saya cakap tak bagi amik'

'Takperlah kak husband saya dah amik untuk saya'

'Takperlah kak,husband saya itu,takperlah kak husband saya ini'

Semua husband..

Tiba2 bila husband sakit..tiba2 husband tinggalkan kita..tiba2 banyak lagi tiba2 yg kita tak tau..

Husband tak mo amik sebab tak percaya takaful...kalau isteri ada duit lebih ambiklah untuk husband..

Isteri nak amik tapi suami tak bagi, kalau isteri sakit suami cari lain jer..buat apa nak tanggung isteri sakit..ada kan??

Ada suami yg amik takaful pada isteri, nyawa insured sampai 200k, isteri mati, laki joli..ada..

Jadi wanita, amiklah takaful sendiri..ada simpanan..ada perlindungan untuk masa hadapan. Wang sendiri, sakit sendiri tak payah minta sedekah pada siapa2...husband dah amik, bonus lah.. hibah kan lah pd anak2 atau ibu bapa..

Ni yg jadi kat sekeliling kita...fikir-fikirkan

Published with Blogger-droid v2.0.10

2 comments:

D Yatie said...

Saya masih lagi dalam proses tercari2 & mengimbang tara pendapatan untuk disalurkan ke situ. :'(

Qyla Aqilah said...

D yatie- mula dengan basic dahulu takper..yg penting mula!!;)