About

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Monday, January 14, 2013

RM100 dan RM150

Oklah..sembang macam-macam quotation tak pernah letak..haha

Most of us malay ni lah rate yang kita akan amik tak kira dari company mana pun kan??sebab murah dan mampu. Saya tidak.mengkritik atau menyindir, kita sendiri tau keupayaan kita kan?? ;)

Kalau murah, pertama sekali kena tengok umur. Kalau umur kita 30 tahun ke bawah, rate rm150 ni memang ok. Kalau nak cantik rm200. Bukan apa, simpanan kan? Untuk rm150 ni, kita menjangkakan badan kita akan sihat dan tak ada pebyakit insyaallah. Great Eastern Takaful cover medical bil tahunan sebanyak 90k dan seumur hidup rm900k. Sila lah compare kalau nak compare. Rasa2 cukup tak 900k tu utk future sekali. That is the question u have to ask.

Room board adalah rm150 satu malam. Elaun hospital rm100 sahaja. Kami tak bagi elaun banyak-banyak sebab kalau bagi elaun banyak nnt simpanan akan kurang. Elaun tu dapat bila masuk hospital,kalau yang Alhamdulillah sihat tak masuk-masuk spital camner???hihi simpanan masa hadapan lagi penting.

Nyawa, 36 critical disease dan hilang upaya dalam 50k-70k each..tiada iepcc(early payout critical care),kalau nak iepcc tambah rm30.
lagi.

Untuk rm100, tiada medical card. Basic cover sahaja.

Yang ada cuma
1.life 100k
2. Iepcc 100k
3.36 critical disease 100k
4. Hilang upaya rm100k
5. Saving 80-90%.

Ada soalan??

Untuk lebih lanjut boleh tengok entri2 di bawah label greateasterntakaful atau boleh email saya qyla86@gmail.com atau whatsapp/msg sahaja 019-4756901.

Published with Blogger-droid v2.0.10

2 comments:

Anna said...

kalau masuk hospital, insuran cover terus or kene bayar sendiri dulu, pastu claim?

ade member amik insuran RM150 sebulan, pastu dia nak admit hospital sbb sakit dlm telinga.. nak pakai insuran la sbb x de saving.. them insuran cakap kene bayar sendiri dulu pastu baru claim.. kesian member tu.. pastu dia x jd admit la.. dia gi masuk GH je..

ramai yg jd macam 2.. so agak was2 nak amik insuran..

mase nak amik tu semua janji yg kalau masuk hospital diaorang cover full lah ape lah...

Unknown said...

OK..

untuk kes macam ni..dia ada terms..
sakit dalam telinga tu dah berapa lama??ada setengah kes, orang tu memang dah sakit tapi dia tak declare..so bila tak declare akan jadi query lah...bila query tu yang menyebabkan kena bayar sendiri.

Kawan Anna duk mana?

Kalau emergency case macam accident, memang terus company cover. Cuma kena tengok co-takaful tu.


Lagi satu, kalau kita ada sakit, better declare. So, dari situ kita tau, apa yang kita boleh claimed, apa yang kita tak boleh claimed. Anna, boleh saya jumpa kawan Anna tu dan siapa yang ramai tu. SAya akan tengok polisi dan servis. Percuma sahaja. Sebab yang penting Ilmu kita, so next time bila kawan-kawan nak amik insurans kita pulak boleh jadi advisor :)