About

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Friday, January 18, 2013

Anak sulung harapan keluarga

Semalam,adik saya cerita..ada seorang budak tu,anak sulung dari keluarga yang susah. So,bila dapat masuk universiti,keluarga sangat lah bangga dan dialah harapan untuk ubah nasib keluarga.

So,pelajar ni dapat pinjaman ptptn lah. Bila dapat pinjaman ptptn tu,duit tu yang dia guna untuk bantu keluarga. And one day, dia eksiden dan meninggal di tempat kejadian on the way nak masuk kan duit pada keluarga dia. T______T sedih giler dengar. Huhuhu

So,students and people out there, please ada insurans especially when u adalah harapan keluarga. Tanggung keluarga. Kalau jadi apa-apa macam mana keluarga??

Jangan anggap insurans adalah sesuatu yang membebankan,ia adalah satu perlaburan. Sekurang-kurangnya bila apa2 jadi,ada sumber lain yang boleh membantu keluarga kita.

Saya bukan suruh amik dengan saya pon disini. Its ok if u ada insurans lain yang boleh cover at least hilang upaya,penyakit kritikal dan kematian. Yang penting,ada!!

Ada lagi cerita sedih,tapi saya simpan untuk next entri k. Adik-adik yang masih belajar, mula.menyimpan ok dalam insurance!! Bukan tak mampu tapi tak mahu :(

Untuk para ibu bapa yang anak2 dah besar,didiklah anak ada insurans. Bukan nak doa ditimpa musibah ker apa, tapi sebagai persediaan untuk sebarang kemungkinan ;)

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments: