About

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, May 15, 2012

Kalau tak mampu beli, jangan bagi komen sakit hati :)

Ho yeah..
adat online business bila ada a few customer yang komplen harga mahal T_T..
yer mahal, kalau mahal tak mau beli jangan ler komen..
and jangan memberi komen yang menyakitkan hati kepada mereka yang mampu beli..

so far alhamdulillah, rakan-rakan blogger kat sini even cakap mahal but you guys said it in a very nice way..
thank you so much!!!really appreciated it..

online business ni sama jer dengan business kat luar tu..
you masuk kedai, belek-belek and kalau mahal you blah kan?
tak mampu...takper lah...
ada ker kalau mahal then you pergi cari owner kedai and komplen harga mahal and bila mahal you tak dapat beli?and you compare lagi kalau you beli kat tempat lain dapat harga lagi murah..erk?apakah?

sama lah macam online business ni..
kalau you suka, you tengok..tanya harga if out of your bajet you boleh blah nicely and said takperlah, i nak kumpul duit dulu ker or nanti kalau ada rezeki nak beli ker or you keep silent simpan dalam hati pun tak per kan?

I kalau go online if mahal i just talk to my friend or en.suami or my sister or anyone in real life..
i tak pergi serang owner tu cakap why you jual mahal..?kan?

and one more, kalau barang kualiti, import mestilah mahal..
TAPI ada jugak barang yang local tapi kualiti tak semahal harga yang import tapi kadang-kadang you komplen mahal jugak kan?

and ada yang lebih pandai lagi mengatakan bahawa kalau beli kat negara tu sendiri lagi murah...
ha pi lah beli...
tiket flight saja boleh beli semua stock I ok..
tambah makan penginapan and macam-macam lagi..

I don't mean to be rude here, tapi I kesal jugak dengan pemikiran orang kita ni..
you want to shop quality stuffs yet you don't want to pay more...
perkhidmatan online ni memudahkan customer..tak payah nak susah-susah drive, tol, petrol, parking semua tu...dalam bilik boleh online and membeli siap ada delivery sampai depan pintu lagi kan?:) 
kena terima kasih tau..hihihi

ok lah, tu jer luahan hati pada hari ni..hihihi

good news, we're open for installment pada yang berminat nak beli kain sari ni...
Alhamdulillah dah ok sikit business ni..:) 
teaser on what comin' up next!!!
hah, raya sakan ler pakai baju-baju glemer gini..hihihi 



12 comments:

cha said...

nama pun bisnes u. kita msti nk untung sikit nk pulang modal kn. klau dorg rasa tempat lain ada yg lg mura pgla tempat tu haha senang je

Qyla Aqilah said...

~Cha~ kan?yang komen marah owner tu pasaipa plak..hahahah peliks!

norinaomar said...

macam2lah depa ni..

sabar yeee

lina lilo said...

i pun mmg mengalami nasib yg sama..sedih kn diorang dok compare2 camtu lak
u mcm ok gk kan, diorang ngata online secara maya..aii kedai,kena face to face kot..haih lagi tensen..
sabar j yg penting..hee

Scha Nur said...

Q : ala customer mmg mcm ni Q..dah bagi murah nak free postage..dah bagi free postage nak tambah order sbb alang2..ni mcm mane nak kire nih..

bangkrup teruk kalau cmni.

Qyla Aqilah said...

~Noi~ ha, sabar ler jugak ni..hihi

~lina lino~ seriusly ada jugak maknusia macam tu rupanya..huhuh sama-sama kita bersabar..huhu

~Scha~ha, betui2..tu belum dia mintak yang pelik2 lagi..hahah kena muhasabah diri jugak ni nak jadi customer yang baik..huhuh

Anna said...

same jgk jual kek..

slalu orang complan, mahal la kek u.. tempat lain murah je..

slalu anna senyap je..
malas layan dah cust cam 2..

dah jumpe tmpt murah , gi la beli tmpt 2 kan..kenape perlu compare2 camtu...

Qyla Aqilah said...

Anna~kan?kalau dah mahal tak pyh lah compare2..angkat kaki jer..kita letak hrg berdasarkan kualiti produk kita and usaha kan?:) sama2 kita bersabar..hihih

anaztasias nora aira said...

dear, nora xsempat lg nak promote bisnes kamu. soon ya. erm bisnes ni kadang2 geram gak. ada yg xnak bayar ganti rugi. adoi sabar je la

Qyla Aqilah said...

~nora~ha tu lah, duk tunggu gak ni..hihihi ha kalau yg tak mo bayar ganti rugi tu lagi geram..huhuhu sabar jer lah businesswoman2 ni...kan?:)

Khairiyah aka Kerry said...

setuju sangat.yg tak tahan yg minta2 discount.dh la untung ciput.cover duit shipping lg.tu pun tak minta bayar lebih bila kene tahan kastam tauuu huuuu

Qyla Aqilah said...

Kerry~kan kan?macam lah kita untuung riban-riban...ni dah nak tolong bagi service pun patut kena bersyukur..hihihi